Wat zijn de kosten van een bedrijfsfilm?

Wat zijn eigenlijk de kosten van een bedrijfsfilm? Als ondernemer ontkom je er niet aan om een bedrijfsfilm van jouw bedrijf te laten maken. Het is de perfecte manier om je doelgroep te bereiken waarin potentiële klanten met jou kunnen kennismaken.

Een goede bedrijfsfilm prikkelt, overtuigt, daagt uit, vertelt een verhaal en zit boordevol emotie. Met het doel mensen te overtuigen om producten bij je te kopen of diensten van je af te nemen.

Bedenk daarom heel goed wat je in de bedrijfsfilm wilt zeggen en vraag jezelf af welk budget jij hiervoor hebt binnen jouw bedrijf of organisatie.

De kosten van een bedrijfsfilm 

Een bedrijfsfilm laten maken is natuurlijk niet gratis. Het is een investering die je misschien aardig wat geld kan gaan kosten, maar tegelijkertijd een rendement kan opleveren waar je ‘u’ tegen zegt.

Om dat rendement te kunnen behalen, is het van groot belang dat je nadenkt over het verhaal dat je wilt gaan vertellen met je bedrijfsfilm. De kosten voor de productie van een bedrijfsfilm kun je zelf zo hoog laten oplopen als je wilt.

Maak daarom met jezelf de afspraak wat jouw maximumbedrag is voor de productie van de bedrijfsfilm.

Wat bepaalt de prijs van een bedrijfsfilm?

De kosten om een bedrijfsfilm te maken, zijn afhankelijk van een aantal factoren. Per productie van een bedrijfsfilm kan dit heel verschillend zijn. Je betaalt niet alleen vaste tarieven en arbeidskosten, maar ook kosten voor bijvoorbeeld muziekrechten, een eventuele opnamelocatie en Voice-Over kosten.

Bij het samenstellen van je budget is het belangrijk om met al deze zaken rekening te houden. Lukt het jou om met het maximumbedrag dat je hebt afgesproken de gewenste bedrijfsfilm te maken? Je zou eventueel het maximumbedrag iets kunnen verhogen zodat kwaliteit gegarandeerd blijft.

Wat levert een goede bedrijfsfilm jou op?

Voor jou is het natuurlijk niet alleen belangrijk hoe hoog de kosten van een bedrijfsfilm maken zijn, maar ook het rendement dat het jou kan opleveren.

Naast een overtuigende boodschap kun jij als ondernemer ook flink scoren in bijvoorbeeld Google. Websites met video content scoren namelijk veel beter in Google dan websites die geen video content hebben. Bovendien worden videoresultaten altijd op de eerste pagina vermeld. Verder heeft het ook zo zijn effect op YouTube. Door een bedrijfsfilm te laten maken, ben je namelijk veel beter vindbaar op YouTube.

Een bedrijfsfilm maken: de kosten wegen niet op tegen de baten!

Natuurlijk, een bedrijfsvideo laten maken is een investering, maar je krijgt er ook ontzettend veel voor terug. Stel je voor dat je een stappenplan hebt dat je graag wilt uitleggen aan klanten.

Dan is een bedrijfsvideo een uitstekend middel om dit simpel en eenvoudig uit te leggen aan klanten. Juist door iets voor te doen in een filmpje, zullen mensen veel eerder overtuigd raken, waardoor het kwartje ook sneller zal vallen.

Een bedrijfsfilm is daarnaast een prachtig hulpmiddel om op een informele wijze mensen kennis te laten maken met jouw bedrijf. Wie ben je en wat maakt jou zo enthousiast over je producten en/of diensten?

Laat een offerte opmaken voor de productie van een bedrijfsfilm

Laat een offerte opmaken voordat je daadwerkelijk een bedrijfsvideo gaat laten maken. Denk na over wat je precies wilt en wat het maximumbedrag is dat je eraan uit wilt geven. Je kunt het klein houden, maar je kunt natuurlijk ook groots uitpakken.

Het is maar net wat je zelf wilt en hoe jij het verhaal wilt gaan vertellen. Ben je overtuigd en heb je plannen om een bedrijfsfilm te maken?

De kosten zullen het zeker de moeite waard maken! Laat je daarom niet tegenhouden, maar volg je hart en ontdek zelf welk rendement het jou kan opleveren!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *