Je bedrijfsfilm op het internet? Let op voor de valkuilen!

bedrijfsfilm op het internet

Een bedrijfsfilm op het internet plaatsen? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de potentiële valkuilen?

Heb je altijd al een bedrijfsfilm willen maken om zo potentiële klanten te overtuigen? Dan is nu jouw tijd aangebroken. Een film over jouw bedrijf maken is namelijk populairder dan ooit. Door een film over jouw bedrijf te laten produceren maak je niet alleen persoonlijk contact met je klanten, maar ben jij je concurrentie ook flink wat stappen voor!

Dat is natuurlijk een mogelijkheid die je niet aan je voorbij mag laten gaan. Als ondernemer heb je namelijk een verhaal te vertellen en hoe kun je dit nu beter vertellen dan met een video?

Een bedrijfsfilm op internet plaatsen toont jouw passie.

Door een film te produceren, laat je mensen kennismaken met jouw grootste passie: ondernemen! Jij doet waar je goed in bent en waar jij andere mensen gelukkig mee kunt maken.

Het maakt daarin niet uit of je producten verkoopt of diensten verleent aan klanten, het gaat erom dat mensen iets proeven van de passie waar jij mee bezig bent. Op een krachtige wijze kun jij dit communiceren richting je (potentiële) klanten.

Bovendien creëer je een vertrouwd imago, waardoor mensen zich prettig bij je voelen en maar al te graag gebruikmaken van jouw diensten of ervoor kiezen om producten bij je afnemen.

Zet social media in voor je bedrijfsfilm

Mensen maken volop gebruik van social media. Dit is tegelijkertijd een uitstekend middel om je bedrijfsfilm te delen met je volgers. Als jouw bedrijf een account heeft op bijvoorbeeld Facebook, Twitter en LinkedIn, kun je gemakkelijk de bedrijfsfilm niet alleen op je website vertonen, maar ook delen via de andere social media kanalen.

Binnen een kort tijdsbestek kunnen duizenden klanten kennismaken met jouw business, waardoor je winst flink kan gaan toenemen.

Hoe ziet jouw bedrijfsfilm op internet eruit?

Een bedrijfsfilm op het internet zetten, moet natuurlijk wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Bedenk daarom vooraf wat je eigenlijk wilt gaan vertellen met je bedrijfsfilm? Wat wil je dat jouw doelgroep van je ziet?

Mensen houden over het algemeen erg van verhalen. Dit boeit, prikkelt en daagt mensen uit. Verhalen worden gemakkelijk onthouden en kunnen bovendien snel gedeeld worden.

Zorg daarom dat je bedrijfsfilm boeit door een verhaal te vertellen wat mensen werkelijk interesseert, inspireert of aanzet om in actie te komen.

Werk met emotie

Emotie werkt altijd. Dat is zo simpel als wat. Door emotie te gebruiken in je bedrijfsfilm op internet, weet je zeker dat je bedrijfsfilm zal aanslaan. Emoties werken omdat ze sterk en overtuigend zijn. Een gevoel, gepaard met een bepaald beeld, blijft langer hangen bij mensen omdat het intrigeert.

Een saai verhaal wordt al snel vergeten, maar zodra er emotie om de hoek komt kijken, weet je zeker dat mensen geïnteresseerd zullen zijn in het verhaal dat wordt verteld. Het zou mooi zijn als je de emotie kunt verbinden met herkenning. Dan is het effect nog vele malen krachtiger!

Houd je bedrijfsfilm op internet simpel, maar wel overtuigend genoeg!

De kracht van veel dingen ligt in eenvoud. Bedenk je dat het leven al complex genoeg is en dat simpel taalgebruik een krachtig instrument is om meer mensen met jouw bedrijf te kunnen laten kennismaken.

Probeer daarom geen vakjargon of hele ingewikkelde termen in je film te gebruiken. Als je dat wel doet, zal je doelgroep veel sneller afhaken en dat is natuurlijk zonde!

Ook al kies je voor simpel taalgebruik, wees wel overtuigd van je boodschap. Een beetje brutaal zijn mag best. Als jij niet meer in je bedrijf gelooft, waarom zou een ander dat dan wel doen?

Kortom, die bedrijfsfilm op internet mag er best komen. Waarom zou je nog langer wachten? Kom in actie en overtuig zowel jezelf als je klanten!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *