Waarom een bedrijfsfilm meer zegt dan 1000 woorden…

Waarom een bedrijfsfilm meer zegt dan 1000 woorden lijkt ons wel duidelijk. Laten we het even illustreren aan de hand van een voorbeeld.

Stel: je bent marketing manager van een bedrijf en je zal de general manager in de ivoren toren moeten overtuigen over het nut voor het maken van een bedrijfsfilm.

Je zal uit de kast moeten komen om de twijfelaars over de brug te halen. Waarom een bedrijfsfilm tegenwoordig niet meer uit de nieuwe media is weg te denken, heeft verschillende redenen.

Niet alleen op vlak van imago, maar ook omdat een bedrijfsfilm meer zegt dan 1000 woorden. Een website met bedrijfsfilm op het internetforum trekt meer aandacht van uw klanten en prospecten.

Video duwt statische informatie weg. De maïzena van beeld, geluid en een ‘voice over’ zorgt dat het plaatje compleet is om uw mogelijke klanten over de streep te halen.

Waarom een bedrijfsfilm een uitstekend communicatiemiddel is

De toekomst van een bedrijfsfilm heeft te maken met de manier waarmee je communiceert naar de klanten toe. Tekst kan ondersteuning geven aan uw bedrijfsverhaal. Een bedrijfsfilm krikt het imago op als communicatiemiddel.

Dit is de reden waarom een bedrijfsfilm boomt. Uit onderzoek blijkt dat een video op een website eerst wordt aangeklikt. Die eerste indruk zorgt ervoor dat de klant geschreven informatie gaat raadplegen.

Zeven tips waarom een bedrijfsfilm een meerwaarde biedt

  • Content is “king” met video

De tijd van een statische pagina is al een tijdje voorbij. Als je de trein niet wil missen, zal vanuit de visie van het bedrijf andere media moeten worden aangeboord om de klanten tevreden te houden.

Internetgebruikers kan je niet meer zalven met teksten en een paar foto’s. Content is pas king tegenwoordig als bewegende beelden uw website omkaderen.

Zo worden de helft van de zoekopdrachten op internet gelinkt aan bewegende beelden.

Verschillende marketeers durven zelfs stellen dat een video de content van tekst qua communicatietool gaat overnemen binnen een korte termijn.

  • Waarom een bedrijfsfilm hoger scoort bij Google

Als je je website naar een hogere ranking wil tillen, scoort de combinatie van tekst, beeld en video van uw bedrijfswebsite bij Google hoge ogen.

De mix van deze drie factoren zorgt er immers voor dat Google dit aardig weet te waarderen met het gevolg dat de website bij Google in de ranking gaat stijgen.

  • Met een bedrijfsfilm trek je aandacht

Potentiële klanten haken dikwijls af omdat ze niet goed weten wat uw bedrijf biedt. Door het tonen van een bedrijfsfilm krijgen ze meer inzicht. Met een bedrijfsvideo reik je op een natuurlijke manier de hand naar uw doelgroep. Deze storytelling werkt als een magneet bij uw klanten.

  • Storytelling beïnvloedt koopgedrag

Bij video is storytelling de belangrijkste communicatietool. Als deze boodschap op een unieke wijze wordt gebracht met de nodige creativiteit, scoor je sowieso. Klanten worden nieuwsgierig wat leidt tot koopgedrag. Een goed scenario met een ludieke invalshoek doet wonderen.

  • Geef een kijk achter de schermen

De rode leidraad bij een bedrijfsfilm is storytelling. En laat dit aan specialisten over die in samenspraak een scenario uitstippelen. Geef ook een kijk achter de schermen.

Het ‘wat’ van uw bedrijf staat door de band genomen in de tekst. Toekomstige klanten tonen heel veel belangstelling in het ‘waarom’. Waarom uw bedrijf wat doet!

  • Meer likes met een bedrijfsfilm

Waarom een bedrijfsfilm grote invloed heeft bij de sociale media heeft te maken dat mensen zich rechtstreeks betrokken voelen.

Het is onomstotelijk bewezen dat via bedrijfsfilms de ‘likes’ op facebook hoger zijn dan bij gewone teksten.

  • Meer contactaanvragen

Waarom een bedrijfsfilm een hogere omzet draait? Nieuwe klanten zijn meer toegankelijk om tot actie over te gaan bij film.

Ze voelen zich meer betrokken. Om die reden is het belangrijk dat op het einde van de film wordt verwezen naar een contactformulier. Die call-to-action maakt dat je een nieuw klantenbestand kan maken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *