Wat zijn de kosten van een bedrijfsfilm?

Wat zijn de kosten van een bedrijfsfilm? Een bedrijfsfilm maken is in deze tijd belangrijker dan ooit. Juist nu iedereen op internet toegang heeft tot uw bedrijfspresentatie en omdat mensen geneigd zijn om op basis van onbewuste en visuele indrukken hun mening te vormen.

Als de belangstelling voor uw bedrijf is gewekt en men meer over uw onderneming te weten wil komen is het essentieel om een meer uitgebreide presentatie voorhanden te hebben. Dit doet u in de vorm van een bedrijfsfilm.

Deze kunt u zo kort en zolang maken als u zelf wilt maar er zijn wel degelijk communicatieregels waar u zich aan moet houden. Het is ook een goed idee om een aparte versie te maken voor bijvoorbeeld klanten, aan te werven personeel en andere relevante partijen.

Als uw onderneming zelf niet beschikt over de nodige expertise op het gebied van communicatie, dan is het verstandig deze, al dan niet via het filmbedrijf, in te huren.

Het laatste wat u wilt is veel geld uittrekken voor een bedrijfsfilm die vervolgens niet aan de verwachtingen voldoet, bijvoorbeeld omdat er eenvoudigweg niet naar wordt gekeken.

Ook een film die niet voldoet omdat de doelgroep niet de juiste indruk van uw bedrijf krijgt schiet zijn doel voorbij. Dit zijn allemaal zaken die u van tevoren goed moet doorspreken en eventueel testen in samenspraak met de filmmaker.

De kosten van een bedrijfsfilm hoeven niet hoog te zijn

Om uw bedrijf zo goed mogelijk wilt presenteren moet niet willen besparen op de kwaliteit. Toch hoeft een bedrijfsfilm beslist niet duur te zijn. Een eenvoudige maar kwalitatief perfect uitgevoerde film kan zeer effectief zijn en niet kostbaar.

Uw bedrijfsfilm hoeft niet lang te zijn, mag zelfs niet te lang zijn. De concentratiespanne van de kijker is tegenwoordig een stuk korter dan vroeger.

Om kosten te besparen kunt natuurlijk kiezen voor een algemene bedrijfsfilm, die geschikt is voor een breed publiek. U kunt ook denken aan verschillende bedrijfsfilms, die korter zijn en die zich richten op een specifieke doelgroep.

Dit hoeft niet per se veel kostbaarder te zijn. Om een serie bedrijfsfilms voor verschillende doelgroepen te maken kunt u namelijkgebruik maken van modules die u gedeeltelijk kunt hergebruiken omdat ze algemeen toepasbaar zijn.

Een ander aspect is natuurlijk de return on investment (ROI) van uw film. Als u verwacht de film gedurende een aantal jaren te kunnen gebruiken kunt u er een groter bedrag aan besteden dan wanneer u van plan bent elk jaar een nieuwe film te laten produceren.

Maar ook in dat geval zijn er verschillende mogelijkheden om de productie duurder of goedkoper te maken, bijvoorbeeld door onderdelen te recyclen. Kortom, of u een tijdgebonden, actuele film maakt of een film met een langere houdbaarheid is van invloed op de ROI en dus op het te besteden budget.

Factoren die de kosten van een bedrijfsfilm beïnvloeden

Het is onmogelijk om zonder verdere informatie aan te geven hoeveel uw bedrijfsfilm gaat kosten. Maar u kunt natuurlijk wel alvast rekening houden met een aantal kostenbepalende factoren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende aspecten:

Maakt u gebruik van uw eigen medewerkers of van acteurs? Zal er veel tijd besteed moeten worden aan de nabewerking? gaat u gebruik maken van voiceover?

Zijn er veel draaidagen nodig waarbij gebruik gemaakt dient te worden van dure apparatuur, zoals een kraan voor hoogte-opnames? Dit zijn slechts enkele aspecten die van invloed zijn op de kosten van uw bedrijfs video.

Informatie over de kosten van uw bedrijfsfilm? communiceer!

Iedere serieuze productiemaatschappij of videograaf zal u graag meer willen vertellen over de mogelijkheden van het maken van uw bedrijfsfilm. Neemt u hiervoor contact met op voor het maken van een afspraak. In een vrijblijvend oriënterend gesprek kan het filmbedrijf u helpen met het concreet maken van uw wensen en daarbij een idee geven van de kosten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *