Een Bedrijfsfilm Maken? Ontdek Hier 10 Supertips!

Wil jij een bedrijfsfilm maken? Dit zijn tien tips om mee rekening te houden

Het is een cliché, maar beelden zeggen meer dan 1000 woorden. Commercieel munt slaan uit videofilmpjes is tegenwoordig méér dan een hype. Als bedrijf kan je momenteel niet achterblijven.

Met een bedrijfsvideo reik je op een natuurlijke manier de hand naar uw doelgroep. Zo werk je gefundeerd naar een hogere omzet. En last but not least, google rangschikt automatisch uw bedrijf hoger op de zoeklijst omdat uw bedrijf bijvoorbeeld op internet staat.

Hoe overtuig je het management om een bedrijfsfilm te maken?

Het maken van een opmerkelijke film voor uw bedrijf is niet moeilijk. Het neemt heel veel werk in beslag, denkwerk en het kost tijd, maar het is niet moeilijk.

Weet je wat het moeilijkste van het proces is? Het produceren van een film die saai is saai.

Wanneer niemand sceptisch tegenover staat om een film te maken over uw bedrijf en het management wil weten waar je de ROI (Return on Investment) haalt uit de video, zal je heel wat trucs moeten boven halen om de managers in de ivoren toren te overtuigen om een goede bedrijfsfilm te maken.

Tien ruggensteuntjes om een bedrijfsfilm te maken

Hieronder vind je tien manieren hoe u uw corporate video zich onderscheidt van anderen, gesprekken los weekt en spraakmakende acties kunt doen. Als je deze drie punten in het vizier houdt, zal het management uit de ivoren toren ook wel worden overtuigd.

1. STORYTELLING

Vertel me een verhaal. In de filmbranche is storytelling de basis van een goede filmproductie. Maak een reis wat je wil laten zien aan uw potentiële klanten zonder opsomming. Maak zeker geen bedrijfsnummers. Daarvoor heb ik Excel op mijn computer.

2. DENK EEN

Er is slechts één persoon die je nodig hebt om na te denken over het maken van uw corporate video: de persoon die voor de buis zit en de bedrijfsfilm bekijkt. Een, twee, drie keer….

3. DENK TIJDLOOS

Het gaat terug naar dat “verhaal” waar iedereen nog lang over nadenkt. Een krachtig verhaal is tijdloos; het is magisch. Het kan niet kapot. Hetzelfde geldt voor het maken van een bedrijfsfilm.

4. DENK REALISTISCH

Een leugen of mensen om de tuin leiden zorgt voor argwaan bij de mensen.Mensen weten een leugen als ze er een zien. Authenticiteit werkt.

5. DENK KWALITEIT

Huur de meest gekwalificeerde producent en regisseur in. Zoek een producent die begrijpt wat je precies probeert te bereiken; niet wat ze nodig hebben om hun demo beter te laten uitzien.

6. DENK EMOTIE

De “e” staat voor emotie, energie en enthousiasme. Video is gebaseerd op emotie in tegenstelling tot elk ander medium. Houd uw grafieken, PDF’s en spreadsheets weg van video.

7. DENK KLANT

Uw klanten kunnen ook het verhaal vertellen bij het maken van een bedrijfsfilm. Laat ze de wereld te vertellen hoe geweldig je bent. Het is eens iets anders wanneer klanten het vernemen van iemand anders in uw bedrijfsfilm. Getuigenissen werken altijd.

8. DENK SPEELS

Heeft uw video “speelse” momenten? Zelfs de meest toonaangevende bedrijven hebben mogelijkheden toegepast om op een speelse manier klanten overslag te laten gaan. Vind die momenten en de bedrijfsfilm zal uw stoutste verwachtingen overtreffen.

9. DENK 30

Elke 30 seconden veranderen van tempo, ritme, inhoud. U kunt uw tien minuten durende film hierdoor het gevoel geven dat de film slechts vijf minuten duurt. Maak nieuwe “hoofdstukken” met nieuwe ideeën of thema’s en varieer de muziek. Uw video zal zo meer aantrekkelijk zijn.

10. DENK ALS EEN HELD

Vind je helden. Als ze de kans krijgen, willen medewerkers wel hun verhaal vertellen. Wat ze nodig hebben is dat ze hiervoor de kans krijgen om een bedrijfsfilm te maken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *